tisdag 29 januari 2013

Pingla på hal is - gårdagens Pingla

Cool isprinsessa
I går gick ju Odd Mollys visning av den kommande hösten och vinterns plagg. Det känns långt borta nu men kylan gjorde sig i och för sig påmind efter ett tag igår.

Odd Molly A/W -13

Som den megapraktiska Pingla man är så hade jag helgarderat med ull under dunkappan (nope, jag har ingen cool mollypäls men donationer mottages gladeligen ;-) ).

Dagens Ull-Pingla
Det som inte syns under stassen är ett par tight i vindtät fleece (oerhört vuxet) och en svart trikåklänning under klänningen (vill inte ha ull direkt på huden) och ett par ullmamelucker. Herr Pingla dök upp mitt i omklädandet då enbart de svarta kläderna var på. Han tittade ängsligt och undrade om det var pantomindags. 2 minuter senare så säger han att jag är såååå snygg i det jag har på mig (fortfarande klädd som en tysk, lönnfet pantominartist). Yeah right darling!!! Du är numera skyldig min en cool mollypäls (det kommer heller aldrig ske men jag tar fortfarande emot om någon känner ett våldsamt sug över att ge mig en).

Karin Jimfelt-Ghatan och Ingmary Lamy

Några som inte såg ut som lönnfeta, tyska pantominartister var Karin Jimfelt-Ghatan och stiliga Ingmary Lamy.

Dagens Outfit:
#309 achuar knitted scarf, dark pink
#189 Feeling short dress, dark pink
Fleeceleggings, Citygross (japp, jag är glamorös så det förslår)
Svarta Primeboots engineer tall (ej på bild)





.......föresten sa jag att det är helt ok att ge mig en mollypäls???

3 kommentarer:

  1. Hahaha jag ska sprida det där med pälsönskandet. Du är absolut värd en Mollypäls!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hihihi, ja min päls får du inte. :) Men jag ska sprida ordet. Hihi.
    Kramar och så kul det var att se dig igen
    L

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du är tillbaka här i bloggen! Du har varit saknad! Kram

    SvaraRadera

Tintin