söndag 8 augusti 2010

Pingla Provar a/w 2010 del 1

Nu kommer det lite höstplagg.
Provningen var ju inte direkt planerad så kameran var inte med. Håll till godo med suddiga Iphone-bilder (hur katten kan man göra en så usel kamera nuför tiden?).


Plaggen som provas är:
391 Quicktip Tunic, dark cherry
391Quicktip Tunic, almost black
444 damsell t88 white
475 Mulholland Alpaca Jacket. vintage chalk
496 Princess Tenko Scarf, chalk
528 long cardigan, lite military

Det här kommer bli en ovanligt positiv Pinglaprovning eftersom alla plaggen på ett eller annat sätt föll mig på läppen. Eller näe, en går bort.

Återigen så vill jag påpeka att provningen görs för att visa hur plaggen sitter på en 4.

391Quicktip Tunic, almost black och 391 Quicktip Tunic, dark cherry:





Normal i storlek. Mjuk och skön.
Men här ska utfärdas en liten varning. Om man har tendens till muffinsring så kan den avslöjas väldigt mycket i den här skärningen. Jag håller in magen som katten på bilderna men när man släpper ut den hugger tyget raskt tag i eventuella veck (även om den inte är tight på något vis). Rekommenderas för timglasformade eller "raka" magar.





444 damsell t88 white:



*trallar* : "everybody was kung-fu fighting...." :-)

Närå, me lajki!!! Den här är ju underbar.
Normal i storlek, otroligt figursmickrande och störtskön.
I kombination med vita byxor kan man leka: att man är på Kent-konsert, att man är en glamourös sjuksköterska eller Bruce Lee. Tror jag kör på glamourös sjuksköterska.




475 Mulholland Alpaca Jacket. vintage chalk:



Come to mama!!!
Underbar, superskön, dundervarm!
Normal i storlek. Luddar dock som f*n!

Kanske inte den mest smickrande modellen för min kroppsform men det ger jag blanka katten i. Jag gillar att man kan variera den med kragen så jag har försökt få till tre varianter här (men jag glömde fota den öppen).




528 long cardigan, lite military:



En long cardigan är en long cardigan är en long cardigan.

De är liksom bara jättebra. Och jättestora. I OM-butiken igår gick jag faktiskt ner till en 2a och då blev det som en helt annan modell och inte "stora-filt"-looken. Beror på vilken look man vill uppnå med koftan.
Lite military var ju en otippat underbar färg. Kanske svår att återge men skulle kunna liknas vid lite kall mossgrön.
OBS! Jag provar en 3a på bilden och jag rekommenderar starkt att gå ner minst en storlek i denna.




496 Princess Tenko Scarf, chalk




Prinsessan Tofsmes ropar: "Maria Montazami - släng dig i väggen". Här är det jäklar i min lilla låda tofsar så det räcker. Lite svåra att arrangera snyggt tycker jag samt att jag undrar varför de satsat på så trist garn i tofsarna? Nu blir det lite syslöjdsvarning på dem.

Sammanfattning:
Jag gillar verkligen alla plagg jag provat men överst på min lista står Long cardigan och Damsell T88. Skrämmande - jag som inte var sugen på något av höstkollektionen.

18 kommentarer:

  1. hahaha Muffins ring :D Men suuupersnygg var du i Long Cardigan!! tror att det är precis din färg också. Kram gumman

    SvaraRadera
  2. Nu fick jag ju ett stilla begär jag inte haft förut, Damsell t88. Jättefin! Var orolig att sömmen vid bysten skulle hamna mitt på hyllan och orsaka nån slags tältlook. Så är ju inte fallet! Tack för dagens provning:)

    SvaraRadera
  3. I think the Damsell t88 is one of the best surprises of the season. The way it showed the cut in the product pictures, it looked like the band would come above the breasts, giving a classic "gravidvarning" look to it, so I had crossed that off my list. But it looks fantastic on you, and the band sits exactly where it should!

    You look great in the long cardigan, of course (especially in that color), but I am also pleasantly surprised by the Mulholland alpaca. That works much better than I expected and also looks great on you. I don't think I can go for that one, though, I have a really hard time with anything heavy around my neck.

    Thanks for a fantastic "Pingla provar". As usual, it is brilliantly done and one of the highlights of the OM blogs for me (and, yes, why the heck can't the build a better camera in the iphone? They've managed everything else brilliantly...)

    SvaraRadera
  4. Damn.......dasell var ju tok fin!!!! Och de verkar finally got it.......skärningen skall vara UNDER tuttarna. JA!!!!!!!
    Den var oväntat bra. Tischan kanske går bort då jag definitivt har a muffin top över min byxlinning.
    Den korta koftan för "hårig", long cardigan is a long cardigan is i long cardigan, du sa det så bra. Den skulle kunna få flytta in när den i royal kommer flytta ut......
    Scarfen, ja jag tycker som jag sa inte heller om garnet i Maria tofsarna. Ser sååå hemma gjorda ut. Nope, den går bort.
    TACK för provning.
    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Åhh, vad kul att se, jag ska gå och prova imorgon :)
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Tack för en superb provning, fin var du i allt och jag vågar bli ännu mer sugen på den korta koftan.

    SvaraRadera
  7. Alla plaggen sitter superfint på dig! Den korta ulliga koftan gillar jag hur mycket som helst!!! Kram

    SvaraRadera
  8. TACK ännu en gång för en underbart härlig provning! <3

    pst. du har mail ;)

    SvaraRadera
  9. Tack för ytterligare en väl genomförd provning!
    Mulholland Alpaca Jacket har jag faktiskt slängt ett getöga på och den steg ordentligt i garderna efter din provning!

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Tack för provningen, jättekul att se! Men tyckte du inte att long cardiganen var mycket stickigare än förra årets? Jag provade också en i veckan i min favvofärg velvet och det stacks direkt, vet inte om det beror på att jag var assvettig av all provning då, men jag har en i royal från förra året och den sticks inte alls (är rätt känslig för det iofs). Annars är jag jättesugen på såväl quicktip som damsell... Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Nej, nu fick jag 'kung-fu figthing' på hjärnan. ;)

    Vilken härlig provning. Damsell var en positiv överraskning. Hur fin som helst på dig. Long Cardigan är jag sugen på men så är det mina problem med att det är stickigt. Får ta och prova en så får jag bestämma då och färg. Men denna i Military var väldigt fin.

    Tack för en superfin och trevlig provning.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig provning! Tack!
    Först blir jag lite ledsen när jag ser fina Quicktip tunic, för den ville jag verkligen ha. Jag hade dock bestämt mig för den bruna färgen som komplement till marinblått. Sedan kom beskedet att den inte ska produceras. Då kanske man ska ändra fokus och slå till på en damsell t88 white och bli den "hotaste" sjuksköterskan på jobbet. Nej skämt åsido, den var riktigt snygg. Det är bara att instämma med att den är en riktig vinnare med den passformen. Långkoftan är ju den givna klassikern. Man skulle gärna ha även en i denna färg till vintern, men jag ska nog nöja mig med min grå. Jag kan tänka mig att du fick några nya favoriter eftersom du klädde så bra i plaggen. Stor KRAM!

    SvaraRadera
  13. Tack för muffinsvarningen! Var så sugen på en quicktip, men den går nog bort då. Åtminstone inköps den inte utan provning. Men jösses så go mulholland såg ut. varför klarar jag inte varma ulltröjor, varför???
    Kram

    SvaraRadera
  14. Tack för provningen! Jag som svurit för att Damsellen är så dyr får kanske krypa till korset ändå.... Kramar

    SvaraRadera
  15. Ok jag fattar, 391 skulle helt klart bli muffinvarning på mig. Shit vilket bra valt uttryck!!

    Long cardigan ska nog få chansen i år. Himla bra kofta men var den nå stickig?? Knottervarning under armarna?

    KRAM

    SvaraRadera
  16. Tak for prøvning!
    Nu er jeg helt sikker på at jeg skal have Mulholland. Så du den i de andre farver? Og hvordan var de? Jeg er mest vild med den du har prøvet, men synes også de andre ser fine ud. Hvilken størrelse har du på? :)
    Jeg har bestilt 528 i den farve du prøver og håber jeg kommer til at se lige så fin ud som dig ;))

    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  17. Tack för provningen! Tycker att alla plagg satt bra på dig men Damsell T88- Wow! Och som sagt, Long cardigan går hem i alla lägen. Snyygggo!

    kram

    SvaraRadera
  18. Du är snygg i allt!Tack för provningen.

    Kram

    SvaraRadera

Tintin