lördag 7 augusti 2010

På Molly-spaning - Dagens Pingla

Dagens Pingla skulle egentligen bara till Ica Maxi för att köpa kräftor inför kvällens kräftkalas. Men så dök de där små j*kla mollyhornen upp som liksom bara dyker upp när man närmar sig en butik med Odd Molly. I det här fallet så ligger ju den semi-lokala mollybutiken bara ett kvarter från Ica så det kunde ju inte skada att gå in och prova lite nytt?

Sagt och gjort, provning är gjord. Tyvärr hade de inte så mycket men fyra plagg är i alla fall provade och kommer ut här i eftermiddag. En raring blev jag riktig kär i.

Dagens outfit är inspirerad av A-K som tidigare i somras hade kombinerat chalk och vitt. Jag har tidigare varit trångsynt och tyckt att färgerna skär sig men A-Ks kombination tog bort alla fördomar. So here it is:


Dagens Outift:
#853 cobblestone blouse, chalk
Långt linne med bred spetsmudd, chalk, Vero Moda (fast av nån anledning så säljer inte VM-butikerna det)
Vita jeans, KappAhl
Sandaletter beige
.
Pingla provar kommer senare i eftermiddag

2 kommentarer:

  1. WOW vad snyggt!
    Visst är det fräsch med vitt och chalk tillsammans!
    Hoppas att ni får en trevlig kväll! Vi ska på barnkalas :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Mycket fräscht och snyggt! Så klart färgerna funkar ihop, men jag är likadan. Ibland får jag för mig att färger inte passar ihop, men plötsligt kommer någon och visar att det funkar. Som tur är kan man ändra sig. Ha en riktigt härlig kväll. Det blir kanske inte vita kläder på kräftfesten? Eller så får du paxa största haklappen. Kram!

    SvaraRadera

Tintin