Råkade ut för två otrevliga shoppingöveraskningar igår.
Den första var Factory där jag förra veckan var så glad att jag lyckades få tag på den fina fjärilskoftan. Efter att forfarande inte ha hört något ifrån dem på en vecka, trots att pengarna dragits från kontot samt att jag fått en orderbekräftelse, började jag undra vad som händer.
Den första var Factory där jag förra veckan var så glad att jag lyckades få tag på den fina fjärilskoftan. Efter att forfarande inte ha hört något ifrån dem på en vecka, trots att pengarna dragits från kontot samt att jag fått en orderbekräftelse, började jag undra vad som händer.
.
Har sedan i måndags morse försökt att kontakta dem via mail två gånger och har fortfarande inte fått svar. Igår ringde jag till den fysiska butiken. En snäll tjej började försöka reda ut vad som hänt (tilläggas ska i detta att fysiska butiken inte har hand om webbutiken). Hon lyckades inte reda ut vad som hänt men koftan finns hur som haver inte kvar och butiken har inte skickat någon till mig. De har alltså behållit mina pengar fast de inte har skickat något (nu skulle tjejen ordna det). Vad hade hänt om jag inte hade kontaktat dem?

Jag förstår att webbutiker som delar lagersaldo med fysiska butiker kan ha saldoproblem. Däremot tycker jag att det är oacceptabelt att butiken då inte kontaktar mig som kund och direkt stoppar transaktionen och gör en retur. Att dessutom inte svara på mail gör det hela ännu värre.
Tjejen i butiken försökte lindra det hela med att de som har hand om webbutiken är på semester. Det är väl för katten ännu värre!!! Om man inte har webbutiken bemannad stäng den temporärt i så fall. KLANTAR!!
Jag bad tjejen jag pratade med igår om att någon från webbutiken skulle kontakta mig om hur det här gått till och varför de inte returnerat mina pengar. Detta var vid lunchtid igår. Fortfarande vid lunch idag har ingen återkommit. Detta är kundservice när det som sämst. Eller näe, där leder faktiskt Campadre fortfarande.
.
Nästa trista upplevelse är NK. Mer om det senare.
.
Uppdatering:
Svaret från butiken (efter tre mail och telefonsamtal från mig). Jag beställde koftan den 6/7 och i eftermiddags kom svaret efter att jag lagt ut kommentaren på bloggen:
.
onsdag 14 juli 2010 19:11
Hej XXX,
Vi tar alltid kontakt med kunden direkt ifall det skulle uppstå något problem med en order. I detta ärende blev något fel med din order i vårt system. Åter igen beklagar vi givetvis detta! Om det finns något annat vi kan hjälpa dig med får du gärna återkomma.
Mvh Factory Malmö
Hej XXX,
Vi tar alltid kontakt med kunden direkt ifall det skulle uppstå något problem med en order. I detta ärende blev något fel med din order i vårt system. Åter igen beklagar vi givetvis detta! Om det finns något annat vi kan hjälpa dig med får du gärna återkomma.
Mvh Factory Malmö
.
Fortfarande ingen kommentar om varför de inte svarar på mail via de kontaktytor de erbjuder i webbutiken. Och varför har ingen upptäckt diffen i kassan och returnerat pengarna till mig utan jag måste själv kontakta dem (via telefon till fysiska butiken) och be dem betala tillbaka pengarna. De har haft en vecka på sig.
Tradigt!!!
Ps. vill påpeka att Factory hela tiden då jag lyckats få kontakt med dem har varit trevliga och hjälpsamma.
Usch vad trist!
SvaraRaderaSådant där gör ju en heligt förbannad!
Grrrr!
Kram
hej
SvaraRaderaden butiken ger jag inte 5 öre för...
Skitservice helt enkelt!! Nu finns Factory på svarta listan.
SvaraRaderaVad här hänt på NK?? Mycket intressant, jag vill veta NU!!
KRAM
PS. Jag gjorde ett försök till med jeansjackan på T och sålde den på 5 min. Skönt!
Vad tråkigt!!!
SvaraRaderaJag beställde också en sådan kofta med fjärilar på fr. Factory förra veckan (eller veckan innan?), och jag fick den hem dagen efter beställningen.
Mila
Grrr...sånt gör en heligt förbannad!!! Vilket jäkla sätt och sen säga att de är på semestr....urbota dumt att vara det när de har rea osv. Som du säger så får man i så fall stänga.
SvaraRaderaSånt gör en sååå arg! Man skall inte ha web butik om man inte sköter den!
SvaraRaderaMånga verkar tro att man kan göra lite hur som helst med butiker på nätet.
Fysiska butiker som har öppet lite hipp som happ går ganska snart i konken, varför tror de att web butiker inte skulle behöva ha samma standard??????
Kraaaam och jag är nyfiken på vad som hände på NK.
Ps. Varje gång jag ser din Ms Rodgers ångrar jag att jag inte köpt någon.... :-(
Otroligt uselt! Men bra med dessa bloggar där man får ta del av andras negativa bemötanden och missöden. Jag vill helt klart gynna de mest kundvänliga och seriösa. Nu väntar jag med spänning med att få höra vad som hände dig på NK. Kram!
SvaraRaderaJa, usch vad trist och irriterande! (och håller med om att Campadre fortfarande leder vad gäller klantighet och dålig service!) Jag blev ju utan en väska jag klickat hem nyss från country-dreams och det tog alldeles för lång tid innan de upptäckte sin tabbe. Det trista när man fått bekräftelse och tiden går är ju att man liksom redan tycker att man äger det man köpt. Fy bubblan!
SvaraRaderaKram
Fy vad dåligt! Om man har semsterstängt så får man väl stänga butiken helt i så fall. Då vet man som kund läget i alla fall. Urdåligt! Då vet jag var man inte ska handla då. Hoppas att det snart löser sig med pengarna.
SvaraRaderakram
Ja nu blir man väldigt nyfiken på vad som hänt på NK........och fy vad trist med koftan.
SvaraRaderaKram Halvan
Bläh!
SvaraRaderaBlir så trött - visst är de snälla och artiga men varför kan de inte ge ordentliga svar? Jag köper att ordersystemet inte funkade men resten då?
Har uppdaterat inlägget.